Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Vitryska sprćket - Sida 1 av 1

Det vitryska sprÄket som symbol för nationell identitet : En undersökning av sprÄkanvÀndning och attityder

Det vitryska sprÄket Àr jÀmte ryskan ett av de tvÄ statssprÄken i Republiken Vitryssland. AnvÀndning av det ryska sprÄket dominerar dock i de flesta samhÀlleliga situationer och en minoritet av befolkningen anger att den dagligen talar vitryska. Antalet skolor med vitryska som undervisningssprÄk har under mÄnga Är minskat. Bokutgivning och vissa kulturevenemang pÄ vitryska sprÄket har statligt stöd och det finns Àven oberoende organisationer som arbetar för frÀmjande av sprÄket. SprÄkfrÄgan Àr dock mycket politiserad och det kan vara svÄrt att bilda sig en klar uppfattning om den.Denna uppsats syftar till att bringa klarhet kring sprÄkliga förhÄllanden i dagens Vitryssland.

Rysslands pÄverkan pÄ den vitryska demokratiseringsprocessen

This thesis sets out to investigate three questions, first, how the Belarusian democratization process has progressed since the country?s independence in 1991 to the year of 2006. Second, how the relationship between Russia and Belarus has progressed during this time and third, if and how Russia has affected the democratization process. The study has been conducted through qualitative method, mainly using books and articles as sources of information. It has been found that the democratization process in Belarus has evolved in a negative direction ever since the presidential election of 1994.

Inkludering pÄ vitryska : FÀltstudier i Vitryssland gÀllande inkludering av

The aim of this study is to describe and examine the characteristics of inclusion of children with disabilities in the kinder garden and primary school in Belarus. The data in this study were collected through interviews with special teachers and staff at the Developing and Rehabilitation center. The interviews were supported by child-observations and a literature study. Staying in boarding schools prevents handicap students from integrating with the society as well as getting social experience. Integrated education demands the combination of two regularities: education of children with normal development and special education of children with psycho-physiological problems.